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VW Financial - Cluster Lead Unix, Linux, IBMi, AIX (Managed Infra Service) (DE)
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We are looking for a Cluster Lead Unix, Linux, IBMi, AIX (Managed Infra Service) Key responsibilities Be the first contact for the customer for the Services ·SLA performance ·Complaints ·Major incidents ·Continues improvements and problem solving; Monitor and drive SIP to improve the customer satisfaction scores ·Other optimizations, like team structure, skills matrix, OEM training, cross-training ·Planning of updates, patches and upgrades to newer versions ·Replacements in case of End-of-life, end-of-warranty, license renewals ·Direct contact for developers and application owners on the customer side or other stakeholders ·Availability reporting ·Govern the Major Incident (MI) process and drive improvements for effectiveness and timely RCA ·Own customer escalation arising from transactional issues and resolve them on time ·Govern Asset management E2E for effectiveness, Ensure Asset register is update for billing (in your team) Be the first contact for the customer for the technology areas ·Design and architecture (or make sure to involve experts in your team) ·Discuss major changes (or make sure to involve Wipro pre-sales experts) ·Tools for security, monitoring, reporting for your technology areas ·Implementation of the compliance requirements and requirements of the IT operation (e.g. operating concepts, IT security, etc.) ·Roll out, upgrade, and maintain environments with hundreds of active users ·Collaboration in the preparation and acceptance of technical specifications and operating concepts Team leader for smaller and larger teams in your technology areas Sound experience with agile methods (Scrum or Kanban) Drive technology domain standardization and ensure all critical parameters are met as per standardization Hierarchy ·Reports to the Wipro Service Delivery manager for the Services (see key responsibilities) ·Reports and receives support from the Wipro practice leadership in the geography ·Interact with peers in other accounts ·People manager (L1) for the people in the team (around 10 people) ·Support from cross-functional team for SLA management and incident/change management ·Support from IT risk officer for Compliance and Security related topics Work environment ·Volkswagen Financial Services is a Bank and needs to comply to compliance and security regulations and based in Braunschweig (Germany) ·We will work as per the VWFS process and with use of VWFS tools ·Work from home is possible (hybrid working), but occasional travel could be required ·Multi resolver groups dependency management required Education: Min Bachelor's or equivalent technical education Certifications: OEM certifications would be required, besides ITIL v3/v4 Foundation, e.g. Various Intermediate / Advanced Level Microsoft certifications Level 3 is required (>5 years) Zusätzliche Info Anforderungen von VWFS Qualifikationen Erfahrung Beschreibung IT-Prozesse der VW FS Expert level Für ein zielgerichtetes IT-Servicemanagement und die Sicherstellung effizienter Prozesse benötigt der AN Wissen in Bezug auf die durch die Serviceobjekte unterstützen IT-Prozesse. Eingesetzte Technologien Fortgeschritten level Die Clustersteuerung sollte ein Grundverständnis für die Technologien aller nachfolgenden Spezifikationen sowie ein erweitertes Verständnis für die Technologien innerhalb des Clusters besitzen. Programmierung Fortgeschritten level Der AN muss zumindest die gemäß Anlage B_2 Architektur und Abgrenzungen eingesetzten Tools oder vergleichbare Tools kennen und gemäß Vertrag bedienen können. Management Expert level Die Aufgaben des AN machen es notwendig, dass methodische Managementqualifikationen vorliegen, die sicherstellen, dass die Steuerung der eigenen Organisation, aber auch an den Schnittstellen zu anderen Stakeholdern effizient und zielgerichtet erfolgt. IT-Service Management Fortgeschritten level Der AN muss das IT-Servicemanagement beherrschen. In diesem Zusammenhnag insbesondere ITIL und Erfahrung bezüglich des jeweilig verantworteten Prozesses. Kalkulationen Der AN muss in Bezug auf Preismodell des Outsourcings, Aufwands- und Preiskalkulationen und den Umgang mit volatilen Vertragsportfolio Qualifikationen besitzen. Vertrag Der Umgang mit einem weitreichenden und komplexen Vertragswerk macht es notwendig, dass der AN über Qualifikationen im Umgang mit der Vertragssteuerung verfügt. Sprache Deutsch Der AN muss Kommunikation in Deutsch führen können. Sprache Englisch Expert level Der AN muss Kommunikation in Englisch führen können. Nachweis der Branchenerfahrung Basis 1-2 Jahre Fortgeschritten 2-5 Jahre Expert >5 Jahre Have we piqued your interest? Then please contact Kerstin Pidde or Frank Giese.
Be the first contact for the customer for the Services
- SLA performance
- Complaints
- Major incidents
- Continues improvements and problem solving; Monitor and drive SIP to improve the customer satisfaction scores
- Other optimizations, like team structure, skills matrix, OEM training, cross-training
- Planning of updates, patches and upgrades to newer versions
- Replacements in case of End-of-life, end-of-warranty, license renewals
- Direct contact for developers and application owners on the customer side or other stakeholders
- Availability reporting
- Govern the Major Incident (MI) process and drive improvements for effectiveness and timely RCA
- Own customer escalation arising from transactional issues and resolve them on time
- Govern Asset management E2E for effectiveness, Ensure Asset register is update for billing (in your team)
Be the first contact for the customer for the technology areas
- Design and architecture (or make sure to involve experts in your team)
- Discuss major changes (or make sure to involve Wipro pre-sales experts)
- Tools for security, monitoring, reporting for your technology areas
- Implementation of the compliance requirements and requirements of the IT operation (e.g. operating concepts, IT security, etc.)
- Roll out, upgrade, and maintain environments with hundreds of active users
- Collaboration in the preparation and acceptance of technical specifications and operating concepts
- Reports to the Wipro Service Delivery manager for the Services (see key responsibilities)
- Reports and receives support from the Wipro practice leadership in the geography
- Interact with peers in other accounts
- People manager (L1) for the people in the team (around 10 people)
- Support from cross-functional team for SLA management and incident/change management
- Support from IT risk officer for Compliance and Security related topics
- Volkswagen Financial Services is a Bank and needs to comply to compliance and security regulations and based in Braunschweig (Germany)
- We will work as per the VWFS process and with use of VWFS tools
- Work from home is possible (hybrid working), but occasional travel could be required
- Multi resolver groups dependency management required
Qualifikationen | Erfahrung | Beschreibung |
IT-Prozesse der VW FS | Expert level | Für ein zielgerichtetes IT-Servicemanagement und die Sicherstellung effizienter Prozesse benötigt der AN Wissen in Bezug auf die durch die Serviceobjekte unterstützen IT-Prozesse. |
Eingesetzte Technologien | Fortgeschritten level | Die Clustersteuerung sollte ein Grundverständnis für die Technologien aller nachfolgenden Spezifikationen sowie ein erweitertes Verständnis für die Technologien innerhalb des Clusters besitzen. |
Programmierung | Fortgeschritten level | Der AN muss zumindest die gemäß Anlage B_2 Architektur und Abgrenzungen eingesetzten Tools oder vergleichbare Tools kennen und gemäß Vertrag bedienen können. |
Management | Expert level | Die Aufgaben des AN machen es notwendig, dass methodische Managementqualifikationen vorliegen, die sicherstellen, dass die Steuerung der eigenen Organisation, aber auch an den Schnittstellen zu anderen Stakeholdern effizient und zielgerichtet erfolgt. |
IT-Service Management | Fortgeschritten level | Der AN muss das IT-Servicemanagement beherrschen. In diesem Zusammenhnag insbesondere ITIL und Erfahrung bezüglich des jeweilig verantworteten Prozesses. |
Kalkulationen | Der AN muss in Bezug auf Preismodell des Outsourcings, Aufwands- und Preiskalkulationen und den Umgang mit volatilen Vertragsportfolio Qualifikationen besitzen. | |
Vertrag | Der Umgang mit einem weitreichenden und komplexen Vertragswerk macht es notwendig, dass der AN über Qualifikationen im Umgang mit der Vertragssteuerung verfügt. | |
Sprache Deutsch | Der AN muss Kommunikation in Deutsch führen können. | |
Sprache Englisch | Expert level | Der AN muss Kommunikation in Englisch führen können. |
Nachweis der Branchenerfahrung | Basis 1-2 Jahre Fortgeschritten 2-5 Jahre Expert >5 Jahre |